Kādam jābūt spiedienam riepās?
Atcerieties, ka pareizs spiediens transportlīdzekļa riepās ir ļoti svarīgs vairāku iemeslu dēļ: tas palīdz uzlabot degvielas patēriņu, pagarina riepu kalpošanas laiku un nodrošina labāku transportlīdzekļa vadāmību.
Ja riepu spiediens ir nepareizs, pastāv risks, ka riepas ir nepietiekami piepumpētas, kā rezultātā riepas ātrāk nolietojas un auto kļūst grūtāk vadāms. No otras puses, pastāv arī risks, ka riepas ir pārpumpētas, tāpēc riepu protektors kļūst cietāks nekā parasti, samazinās saķere un riepas nodilst nevienmērīgi. Kad jāmaina ziemas riepas, tie jau ir papildu izdevumi. Tāpēc centieties ievērot pareizu spiedienu riepās, lai tās kalpotu ilgāk.
Kā pārbaudīt spiedienu riepās?
Spiedienu riepās var pārbaudīt divos veidos. "Jūs varat izmantot vai nu pneimatisko riepu spiediena mērītāju, vai arī riepu spiediena kontroles sistēmu (TPMS)."
Ja Jums ir TPMS, tā var norādīt spiedienu katrā riepā. Ja jums nav TPMS, spiedienu katrā riepā varat pārbaudīt ar riepu spiediena mērītāju.
Izmantojot riepu spiediena mērītāju, noņemiet vāciņu no riepas ventīļa un piespiediet mērītāju pie vārsta. Indikators parādīs, kāds ir pašreizējais spiediens attiecīgajā riepā.
Kā temperatūra ietekmē riepu spiedienu?
Zinātne māca, ka aukstā laikā gaisa molekulas palēninās un salīp kopā; karstā laikā tās paātrinās un sāk kustēties ātrāk. Tas būtībā nozīmē, ka, paaugstinoties temperatūrai, attiecīgi paaugstinās spiediens riepā.
Piemēram, ja riepa ir pārpumpēta un temperatūra paaugstinās, riepa var eksplodēt. Cik lielā mērā temperatūra ietekmē spiedienu riepās? Labs noteikums ir tāds, ka, gaisa temperatūrai mainoties par 10 grādiem, spiediens riepās mainās par aptuveni 1 psi.
Tātad, teiksim, temperatūra paaugstinās par 20 grādiem: varat sagaidīt, ka spiediens riepā palielināsies par diviem psi.
Vai karstā laikā man vajadzētu samazināt gaisa spiedienu automašīnas riepās? Karstā laikā parasti nav laba ideja samazināt gaisa spiedienu automašīnas riepās. Ja ievērojat savam automobilim ieteikto riepu spiedienu, viss būs kārtībā.
Kas ir sliktāk: nepietiekami vai pārāk piepumpētas riepas?
Nepietiekami piepumpētas riepas samazina degvielas patēriņu, palielina riepu nodilumu un samazina vadāmību. Pārpumpētas riepas samazina saķeri un palielina iespēju, ka tās tiks pārdurtas.
Kas ir sliktāk? Tas ir atkarīgs no situācijas. Nepietiekami piepumpētas riepas parasti ir bīstamākas par pārpumpētām, taču arī pēdējās ir tikpat riskantas. Tāpēc padoms ir vienmēr ievērot Jūsu automašīnas riepās ieteikto spiedienu.
Kā riepu spiediens ietekmē braukšanu?
Atbilstošs spiediens riepās ir priekšnoteikums drošībai un braukšanas veiktspējai. Riepu saķeri ar ceļa virsmu nosaka daudzi faktori, tostarp riepu spiediens. Ja riepas ir nepietiekami piepumpētas, tām būs mazāka saskare ar ceļu un samazinās saķere, tādējādi apgrūtinot automašīnas vadāmību, īpaši slapjos vai apledojušos apstākļos.
Arī pārāk piepumpētas riepas var samazināt saķeri. Riepas saskares laukums ar ceļu kļūst mazāks, tāpēc gumija mazāk saskaras ar ceļu. Šāda situācija var palielināt automašīnas slīdēšanas iespējamību uz slapja ceļa.
Kā riepu spiediens ietekmē degvielas ekonomiju?
Nepietiekami piepumpētas riepas palielina rites pretestību, tāpēc automašīnai ir jāstrādā vairāk, lai pārvietotos, tādējādi palielinot degvielas patēriņu līdz pat 3%. Pārpumpētas riepas var izraisīt priekšlaicīgu protektora nodilumu, kas samazina degvielas ekonomiju.
Nepareizs riepu spiediens var padarīt automašīnu neērtu braukšanai. Nepietiekami piepumpētas riepas var radīt automašīnas sajūtu, ka automašīna ir nekontrolējama un nekomfortabla. Pārāk piepumpētas riepas var radīt automašīnas svārstīgumu un nestabilitāti. Savukārt pareizs riepu spiediens nodrošinās vienmērīgu un ērtu braukšanu.
Kā riepu spiediens ietekmē riepu nodilumu?
Riepu spiediens ietekmē riepu nodilumu. Ja spiediens ir pārāk zems, riepa vairāk saliecas un sakarst, izraisot priekšlaicīgu nodilumu. No otras puses, ja spiediens ir pārāk augsts, tas var izraisīt riepas lēkšanu un slīdēšanu, izraisot priekšlaicīgu nodilumu.
Kāpēc maksimālais spiediens riepās nav labākais risinājums?
Maksimālais riepu spiediens nav labākā izvēle, jo tas var izraisīt pārmērīgu riepu nodilumu. Tas var arī izraisīt riepu saķeres zudumu, kas var būt ļoti bīstami. Visdrošākais risinājums vienmēr būs izmantot riepu lietošanas pamācībā norādīto ieteicamo riepu spiedienu.
Pie kāda PSI riepa eksplodēs?
Ir vairāki faktori, kas izraisa riepas eksploziju: riepas tips un izmērs, spiediena daudzums riepā un apkārtējās vides temperatūra.
Tomēr kopumā ir maz ticams, ka riepa eksplodēs, ja vien spiediens tās iekšpusē nesasniegs aptuveni 200 PSI - šajā brīdī riepa pārsprāgs.
Ko darīt, ja spiediens riepā ir pārāk augsts vai pārāk zems?
Ja spiediens riepās ir pārāk augsts, palielināsies riepu nodilums riepas vidus daļā. Varat no riepām izlaist nedaudz gaisa, lai spiediens samazinātos līdz ieteicamajam līmenim.
No otras puses, ja spiediens riepās ir pārāk zems, samazināsies vadāmība un stabilitāte, kā arī palielināsies riepu nodilums riepas ārējās malās.
Riepu uzturēšana vislabākajā formā
Bieži vien riepu apkope tiek ignorēta, taču, lai nodrošinātu drošu braukšanu, ir svarīgi uzturēt riepas labā stāvoklī. Šeit ir sniegti daži praktiski padomi, kā uzturēt riepas kārtībā:
· Regulāri pārbaudiet gaisa spiedienu. Izvairieties no nepietiekama un pārmērīga spiediena samazināšanas.
· Pārbaudiet, vai riepām nav nodiluma pazīmju. Ja pamanāt bojājumus, ir īstais brīdis nomainīt riepu.
· Regulāri vai iepriekš noteiktos periodos rotējiet riepas, lai vienmērīgi sadalītu riepu nodilumu un pagarinātu riepu kalpošanas laiku.
· Pievērsiet uzmanību protektora dziļumam. Ja riepu protektora dziļums kļūst pārāk zems, ir pienācis laiks mainīt riepas.
· Pareizi uzglabājiet riepas. Ja automašīnu ilgstoši neizmantojat, novietojiet to vēsā un sausā vietā.
Šo padomu ievērošana nodrošina, ka riepas vienmēr būs labā stāvoklī un gatavas braukšanai.