Labākie elektroauto zīmoli pamazām iekļūst arī sludinājumu portālā Dalder
Gan Latvijā, gan visā pasaulē joprojām strauji izplatās elektro auto izmantošana. Lai arī šobrīd Latvijā reģistrēti tikai 1205 elektro auto, to skaits salīdzinājumā ar 2019. gadu ir palielinājies par 278 procentiem. Tas ir pamatīgs kāpums zaļākai ikdienai arī pie mums. Visi būs dzirdējuši, ka elektroauto kopumā sanāk gan zaļāks, videi draudzīgāks, gan arī ilgtermiņā skatoties - pat izdevīgāks. Kas raksturīgi zaļākai enerģijas resursu ieguvei, tā prasa lielākas investīcijas pašā sākumā, taču vēlāk var dzīvot cepuri kuldams, tā teikt.
Vai populārākais elektro auto ražotājs Tesla bija pirmā kompānija, kas tos sāka ražot? Patiesībā eko-šmeko dzīvesveidu varēja ieviest jau tālajā 1884. gadā, kad Tomass Pārkers Lielbritānijā izgudroja pirmo elektro auto, turklāt tas notika gadu pirms pasaulē tika laists klajā pirmais auto ar iekšdedzes dzinēju. Satriecoši! Taču tolaik šķita, ka praktiskāk ir izmantot tieši iekšdedzes dzinēju auto mašīnas, jo tas vienkārši bija praktiskāk.
Vecais nāk modē atkal! Autosaloni šobrīd piedāvā gan iekšdedzes dzinēju auto mašīnas, gan elektro auto. Vai tos ražo tikai Tesla? Nu jau vairs ne! Tomēr Tesla bija pirmā, kas izveidoja pirmo auto, kura vienīgais enerģijas resurss ir elektrība. Varam būt pateicīgi, ka šobrīd elektriskos auto ražo arī jau sen zināmie auto zīmoli - BMW, Citroen, Nissan, Chevrolet, Kia, Audi, Ford, Honda, Hyundai, Mitsubishi un vēl daudzi citi.
Kuri tad ir vislabākie elektro auto? Katru gadu labākie zīmoli mainās, jo nozare vēl ir salīdzinoši jauna. Populārais britu auto izplatītājs un auto ekspertu medijs ‘’What car’’, izmēģinot jaunākos modeļus gan ar iekšdedzes motoru, gan ar elektrisko, katru gadu izvēlas labākās auto mašīnas. 2021. gada labāko 7 automašīnu starpā iekļautas arī 3 elektro mašīnas, kā arī 2 ar hibrīddzinēju. Lai gan par labāko tika atzīta Dacia Sandero ar iekšdedzes motoru, redzams, ka elektro auto daudz neatpaliek.
Kur iegādāties elektroauto?
Latvija nebūt nav atpalikusi, jo arī šeit ir iespējams iegādāties par labākajiem 2021. gadā atzītos elektro auto. Auto salonos Latvijā iespējams iegādaties gan cenas ziņā samērīgo, elektrisko Volkswagen ID3, gan arī mega ātro, energoizturīgo elektro luksus auto Porsche Taycan Turbo. Pie mums pieejami arī daudzi citi modeļi, kuri vairs nav jāpasūta no ārzemēm. Esam pietuvinājušies zaļākam dzīvesveidam arī no auto salonu puses, kuri labprāt piedāvā izmēģinājuma braucienus ar jaunajiem un arī lietotajiem elektro auto.
Latvijas auto salonos ir iespējams iegādāties arī tādus modeļus, kā Audi e-tron, populāros Hyundai Ionic un Nissan Leaf, tāpat arī cenas ziņā izdevīgo Opel Corsa-e un vēl daudzus citus. Tesla veikali gan pie mums, gan visā Baltijā pagaidām nav. Tomēr Tesla uzlabo savu tiešsaistes veikalu, kas amerikāņiem ļauj iegādāties automašīnu 1 minūtes laikā. Drīzumā tā varēšot izdarīt visā pasaulē. Turklāt tas nebūs tik riskanti kā izklausās. Mašīnu varēs izmēģināt, nobraucot vairākus simtus kilometru un, ja tomēr nebūsiet apmierināts, varēsiet to atgriezt dīlerim bez nekāda uzcenojuma.
Šur tur, piemēram, sludinājumu portālos atrodami arī lietoti elektroauto. Tie gan ir salīdzinoši maz, jo neviens tos nemaz tā nav paspējis nolietot, taču pašmāju sludinājumu portālā Dalder ir atrodama pat mazlietota Tesla.
Sliktākie 2021. gada modeļi
Pie mums, Latvijā, ir nopērkami arī pēc ‘’What car’’ domām sliktākie modeļi, no kuriem labāk izvairīties. Tā ir Mazda MX 3 un Honda e, kuru vienīgais mīnuss ir mazā attālumu veiktspēja. Šiem modeļiem ar vienu uzlādi iespējams nobraukt 200-220 km. Elektro auto, šķiet, vispār var būt tikai 2 mīnusi - jau pieminētais akumulators un tāpat arī mašīnas izmērs.
Ja atceramies, pirmie elektro auto ar to arī visvairāk atšķīrās - Peugot Ion, Mitsubishi i-Miev, Fiat 500 - tos uzreiz varēja atšķirt no benzīnniekiem, jo tie izskatās tādi kā saspiesti. Lai par elektroauto vairs tik ļoti neķiķinātu, lielās kompānijas tos sākušas ražot daudz līdzīgākus jau pierastajām benzīna un dīzeļa mašīnām. Jau tagad, ieraugot tos uz ielas, ir ļoti grūti pateikt, vai tie ir parastie vai elektromobiļi.
Īstais laiks pārdot savu benzīnnieku
Ja arī Tu vēlies tikt pie jauna vai mazlietota elektroauto, ir steidzīgi jāpārdod vecais benzīnnieks. Steidzīgi tāpēc, ka arvien vairāk cilvēku izvēlēsies ieguldīt ilgtermiņā, iegādājoties jaunu elektromobili. Pie mums tā izdevīgums vēl nav sasniedzis pašas augstākās virsotnes, jo par elektroauto uzlādi īpašajās stacijās ir jāmaksā 15 centi minūtē, kamēr Lietuvā šāds pakalpojums ir pilnīgi bez maksas!
Arī sludinājuma ievietošana Dalder.lv ir bez maksas. Reģistrējies un iegūsti lielāku klientu uzticību, izveidojot personīgo profilu. Šāda opcija ir jo sevišķi svarīga tieši tiem, kas vēlas iegādāties lietotu auto. Ne mazums iedzīvotāju ir iekrituši, izvēloties svaigi pārkrāsotas, tikai no ārpuses uzlabotas automašīnas, kuras savā vēsturē patiesībā piedzīvojušas avārijas vai pat slīkušas ūdenī.
Šādu automašīnu mūžs ir daudz īsāks, pat par spīti zemajam nobraukumam. Eksperti saka, ka lietota auto iegādē nekas nav svarīgāks par iepriekšējo automašīnas lietotāju, precīzāk par to, kā iepriekšējais autovadītājs par mašīnu ir rūpējies iepriekš un kāpēc tagad ir izvēlējies pārdot. Tāpēc sludinājumu portāls Dalder piedāvā pirmo uzticību iemantot ar iespēju ielūkoties Jūsu profila lapā.
Vai ir vērts iegādāties lietotu elektroauto vai labāk jaunu? Jebkurš jauns auto, protams, ir lielāka vērtība nekā jau palietots. Taču mazākām vajadzībām patiešām var izlīdzēties arī ar lietotu. Šobrīd jau neskaitāmi auto zīmoli piedāvā arī savus elektroauto. Lielākais mīnuss jau lietotajiem elektromobiļiem ir tikai un vienīgi tehnoloģiju iespējas un t.s. autonomija jebšu tas, uz cik km pietiks ar vienu elektro uzlādi. Ja ir nepieciešamība braukt tikai pa pilsētu, tad nav jābaidās iegādāties arī jau lietotu elektroauto. Turklāt - vai nav lieliski, ka sludinājumos var atrast pat citkārt tik nepieejamo Teslu?